Merkepinner igjen, og de stakkars pelargonene.

Bestilte jo ispinner og spatler fra sløyd-detaljer, fikk pakken for en uke siden. Oppdaget fort at sprittusjen ikke var tingen for å skrive på ispinnene, siden skriften "fløt ut" litt, og iallefall altfor mye til å skrive noe særlig på de små ispinnene. Endte opp med å bruke vanlig kulepenn isteden.
Hursomhelst så ble ispinnene en veldig fin størrelse for vanlige firkantpotter i brett, har god følelse for hvordan dette kommer til å fungere, og når pottene begynner å bli store, så bruker jeg bare spatlene isteden. =)
Mye, mye billigere en merkepinner kjøpt i blomsterbutikk! Jeg er iallefall IKKE laget av penger!!

Apropos firkantpotter så måtte jeg ut i garasjen og raide en krok hvor det ligger alskens altmulig rart av potter, og klarte å finne nok firkantpotter til at det varer meg en drøy uke til. Må bestille på mandag.

Og så var det pelargonene som jeg berget fra et dypfrossent drivhus for noen uker siden.. satte dem in i kald-gangen med en liten vannskvett og et forsiktig håp om liv, men ingen av dem har kommet seg enda. De jeg tok in i fjor høst ser veldig fine ut og skyter masse skudd. Er sikkert overkill å så flere, men gjort er gjort.

Viktigst av alt er vel strengt tatt at plantelyset er oppe og igang. Det er nå dyrkesesongen begynner! Herlig! =)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lavmål og planer for en ny sesong

Ullskjoldlus, Karantene og Plantasjen i Sandefjord

Det er ikke vår riktig enda...