Merkepinner og flere frø (stakkars Pelargoner)

Idag plantet jeg om Aloe veraen min, sikkert feil årstid, men når har den fått terracotta potte og mye bedre plass. =)
Iallefall så var jeg ute i drivhuset og rotet rundt etter potte, og fikk se de stakkars Pelargonene som ble glemt i fjor høst.. Mine egne fikk jeg i hus, men de tante kom med(heller en at de skulle bli kastet) ble bare stående og har da utholdt masse minusgrader i drivhuset som har stått med åpen dør i hele vinter (katta liker å ligge der inne, oppi en isopor kasse). Kan hende jeg er optimist, men nå er de tatt in og satt i yttergangen vår, innenfor et vindu, og så får vi se om det er noe liv. Håper det for det var pene planter.=) Optimismen lenge leve!

Iallefall så har vi bestilt noe mere frø, fra Zimtrade denne gangen; viola(stemor), pelargonium, osteospermum(spanske margeritter), tagetes og lathyrus odoratus(luktert)
Osteospermum sådde jeg igår fra egne frø, men siden det er første gangen så er det ekstra sikkerhet å bestille noen, og pelargoner regner jeg med å få fra egne planter via stiklinger, som nevnt så har jeg fått berget mine tre planter fra i fjor, som har stått i uthuset over vinteren.

Og så var det merkepinner da.. jeg går i spinn, hvert eneste år, det hjelper ikke med lapper og forskjellige fargede potter og diverse tiltak som etterhveret ikke funker av forskjellige grunner. Idag har jeg bestilt ispinner og spatler fra Sløyd detaljer, og så håper jeg at det kan være orden i rekkene så lenge som mulig denne gangen (aldri fått det til før, men så er jeg et salig surrehue også). Har en superfine sprittusj fra før av, men skal kjøpe en til bare for å være på sikre siden.

Gleder meg til det begynner å spire og har allerede fersket meg selv med å kikke oppi det som ble sådd igår for å se om det kommer opp noe enda... særlig... må tåle meg litt til, men det er herlig å være igang, selv om det er lenge til våren enda! =D
Pent er det ute, snø og greier! =D

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lavmål og planer for en ny sesong

Ullskjoldlus, Karantene og Plantasjen i Sandefjord

Det er ikke vår riktig enda...