Våren begynner tidlig 3 ... og Tomater 1 (sådd og stiklinger)

Selv om vi fortsatt skriver januar, så er det på tide å tenke tomater. Har noen få stiklinger fra fjorårets suksess som saktens har overlevd det å bli bortglemt i uthuset i lang tid. Vet ikke hva de heter, siden det er frø jeg har tatt av kjøpte tomater, har også noen frø fra de samme plantene som også skal i jorden, og så har jeg gått på limpinnen igjen og kjøpt noen frø som så ut til å bli litt morsomme tomater, så får vi jo se om de smaker godt også. (det er jo rakker'n med de frøkatalogene.. det hender at bestillingen tar litt av, og det skjedde i år også)
5 forskjellige tomater sådd + melon og mangold. Osteospermum, bacopa og gulklokke er sådd på nytt, den ene har ikke spiret, og de andre vil jeg gjerne ha fler av. (snakket med ei veninne for noen dager siden og hun protesterte høylydt på beskjedent antall ampel planter) Allium har forresten heller ikke spiret.

Hursomhelst så er det ny post i "frøsådd 2018" og så har jeg vannet forsiktig på stiklingene siden noen uker nå. =) =)

Apropos stiklingene... har plantet om de som overlevd i firkantpotter, det er ei flittig lise, to margeritter og tre million bells i ukjente farger, men tror at en av million bellsene er en lilla, og det var de frøene som ikke spirte, så da blir jeg kanskje ikke helt uten likevel! =)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lavmål og planer for en ny sesong

Ullskjoldlus, Karantene og Plantasjen i Sandefjord

Det er ikke vår riktig enda...